Poate o pagina de Facebook sa inlocuiasca un website?
Atunci cand incepi o afacere noua ai o multime de lucruri de facut. Una dintre preocuparile tale principale, ca nou proprietar de afacere, este sa stabilesti metodele cele mai bune de promovare online. Multi oameni incep prin crearea unei pagini pe Facebook si concentrarea eforturilor online in reteaua sociala, dar este acest lucru suficient?
Cu siguranta, aproape toata lumea este pe Facebook, iar crearea unei pagini pentru afacerea ta este, cel mai probabil, un inceput puternic pentru promovarea afacerii, dar cat de departe te va duce? Are Facebook limitari? Am facut o scurta analiza in acest sens pentru a gasi raspunsul la aceste intrebari si a stabili utilitatatea paginii de Facebook in fata unui website in marketingul online al fiecarei afaceri.
Este rezonabil sa presupunem ca multi proprietari de afaceri mici ar renunta la efortul de a construi un website si pur si simplu ar decide sa se bazeze pe ceea ce Facebook, cea mai mare retea media sociala, le poate oferi fara nici un cost. Dar este suficienta o pagina pe Facebook? Sa exploram aceasta idee. Facem aceasta analiza punand cateva intrebari pe care fiecare afacere trebuie sa si le puna la inceput de drum.
1. Cine sunt clientii mei? Imi pot vedea pagina si continutul promovat?
Ca proprietari de afaceri, primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa va definiti piata tinta si sa intelegeti unde este si cum sa ajungeti la ea. Este adevarat ca o multime de oameni foloseste Facebook - dar s-ar putea sa fiti surprins sa auziti ca multi oameni inca nu au Facebook. Probabil aveti o idee buna despre clientii vostri. In ce categorie se afla si cat de mult au acces la continutul vostru?
2. Acum intrebarea ce trebuie pusa de fiecare antreprenor: Cine sunt eu?
Este important sa stiti cine sunteti - succesul pe Facebook va cere sa fiti extra-super-social. Este ca un job cu norma intreaga si nu este pentru oricine. Trebuie sa raspundeti, sa va implicati, sa pastrati pagina actuala cu continut nou, sa urmati alte pagini, sa discutati si sa participati plus multe altele. Suna asta ca tine sau ceva de care te poti ocupa? Asigura-te ca strategia ta digitala se potriveste felului tau de a fi pe cat de mult se potriveste publicului tau.
3. Acum am o multime de like-uri, dar fanii mei inca nu-mi pot vedea postarile!
Dupa ce ti-ai configurat pagina, trebuie sa atragi utilizatorii sa o viziteze si, speram, sa o "placa". Motivul pentru care doresti ca oamenii sa iti placa pagina este ca postarile tale vor aparea apoi pe acel feed de stiri pentru utilizatori. De-a lungul timpului, acest lucru iti va permite sa incepi "construirea loialitatii si crearea de oportunitati pentru a genera vanzari" (conform Facebook). Insa o pagina de afaceri pe Facebook are unele limitari. Pe de o parte, este o modalitate excelenta de a te implica in baza de utilizatori, atata timp cat doresc sa comunice cu tine. Fiecare like iti arata in mod clar ca exista o valoare suficienta pentru clientul tau care ar vrea sa auda mai multe despre ceea ce se intampla cu afacerea ta - cel putin pe termen scurt.
Pe de alta parte, din pacate, exista prea multe pagini pe Facebook si nu sunt suficienti oameni pentru a le citi pe toate, mai ales cand vorbim de continut de marketing. Like-ul nu este o garantie ca toti fanii vor vedea toate postarile. Daca un utilizator incepe sa treaca cu vederea mesajele tale, nu se implica deloc si nu mai viziteaza pagina ta pentru a afla despre cele mai recente progrese, Facebook va incepe sa iti scoata postarile din fluxul de stiri al clientului anterior angrenat. Odata ce acest lucru se intampla, trebuie sa incepi sa platesti pentru a promova posturile catre persoanele care ti-au dat like anterior. Exista un buton magic numit "Promoveaza", si da, este ceea ce credeti, un drum catre efectuarea de plati pentru ca posturile tale sa fie vazute. Aceasta strategie iti va expune afacerea la mai multe persoane, dar trebuie sa continui sa platesti in mod constant pentru a genera vizualizari ale post-urilor tale. Nu sunt sigur ca acesta este cel mai bun lucru pentru o afacere noua.
4. Cum o sa ma gaseasca clientii mei?
Pagina ta de Facebook este, probabil, foarte buna, dar cat de usor este descoperita de clientii tai? Exista cateva lucruri la care va puteti gandi in aceasta privinta.
- Facebook va controla vizibilitatea si afisarea continutului tau, folosind, pentru fiecare utilizator de Facebook in parte, criterii precum Interesul utilizatorului pentru acest subiect, Succesul articolului postat, Tipul post-ului si preferinta utilizatorului in acest sens (update, articol, status, story), Noutatea articolului (si luam in calcul ca in ziua de azi ritmul postarilor este foarte ridicat) si multe alte criterii cu ponderi de importanta diferite in cadrul unor algoritmi. Unii dintre utilizatorii tai nu vor gasi niciodata pagina de Facebook a afacerii tale.
- Uneori, vei dori sa creezi si cate o pagina pentru fiecare produs, serviciu, meniu sau altceva ce trebuie sa promovezi si sa prezinti continutul intr-un mod inedit si creativ. Facebook este limitat in acest sens.
- Motoarele de cautare va pot gasi afacerea pe baza anumitor cuvinte cheie iar cautarea de pe Facebook necesita un anumit link sau nume. Daca un utilizator scrie pe Google "cursuri de pian" si nu "cursurile de pian Music Art" (de exemplu), nu va da de tine.
5. Facebook mi-a adus ceva trafic. Cum pot sa il folosesc?
Facebook poate fi un furnizor de trafic foarte bun si nu as sugera sa renunti la el! Cel putin, ti-as recomanda sa utilizezi Facebook pentru a promova cele mai bune oferte si cele mai interesante idei. Ofertele speciale, articolele care pot aduce beneficii clientilor tai si o anumita atentie personala (de exemplu, "Felicitari!" si "La multi ani!") permite clientilor tai sa stie ca te intereseaza de ei si te va ajuta sa iti imbunatatiti postarile. Facebook poate fi, de asemenea, o buna sursa de lead-uri pentru website-ul tau, deci utilizati-l cu intelepciune! Totusi exista inca o limitare la o pagina de afaceri pe Faceboo, si anume lipsa controlului marcii. Pentru a personaliza pagina poti pune fotografia de fundal si poti avea logo-ul ca imagine de profil. In acelasi timp, postarile vor avea vocea ta, iar fotografiile vor arata cine esti si serviciile pe care le oferi. Dar este inca o pagina ce apartine Facebook si nu va da niciodata experienta de brand completa pe care o va avea un website dedicat.
6. Deci Facebook este o pierdere de timp?
Bineinteles ca nu! Pagina afacerii tale pe Facebook este un atu important ce trebuie folosit, intretinut si caruia trebuie sa ii acorzi atentie zilnic. Poate fi un catalizator pentru generarea de trafic relevant catre website-ul afacerii tale ce va contine toate informatiile relevante pentru clientii tai intr-o prezentare unica si specifica personalitatii si afacerii tale. O pagina buna de Facebook impreuna cu un website atractiv si util vor fi baza dezvoltarii afacerii tale.
7. Ar trebui sa am o pagina pe Facebook pentru afacerea mea?
Da, absolut. Este gratuit si este o expunere a marcii. Dar este suficient? Probabil ca nu. Pentru a crea o prezenta digitala buna, care este necesara pentru ca o intreprindere sa reuseasca in lumea de azi, un website dedicat nu este un lucru frumos de avut, este o necesitate. Un website dedicat are, de asemenea, motorul de cautare Google de partea sa. Este adevarat ca o pagina Facebook poate fi gasita prin intermediul unui motor de cautare, dar nu ofera acelasi control SEO complet asa cum o face un website dedicat. Acest punct nu trebuie neglijat. Un website iti permite sa iti adaptezi imaginea si continutul la ceea ce cauta potentialii clientii. Afisarea in primele rezultate ale cautarilor online este o componenta esentiala a strategiei de achizitie a oricarei afaceri.
8. Imi trebuie un website?
Bineinteles! Prezentarea afacerii tale intr-un mod creativ, simplu si eficient printr-un website personalizat va aduce beneficii de imagine afacerii si va fi centrul strategiei tale de continut. Cand vine vorba de construirea website-ul tau exista o multime de optiuni diferite si multe decizii trebuie luate in jurul valorii de functionalitate si pret. De multe ori, in special pentru intreprinderile mai mici, un website simplu, dar functional va fi ideal deoarece acestea sunt de obicei accesibile si usor de configurat. Hello Web iti ofera tot ce ai nevoie pentru o prezenta online de succes. Vezi pachetele noastre de servicii , citeste despre noi sau trimite-ne un mesaj chiar acum.
Vrei sa afli mai multe informatii sau sa intri in legatura cu noi?







